۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۷۲۵۱۰
آیت الله حسینی بوشهری:

مسائل کشور را به برجام و بسته اروپا گره نزنید| ستاد مبارزه با تحریم باید جدی و فعال کار کند

امام جمعه قم با بیان این که رهبری فرمودند که دولتمردان نباید مردم را شرطی کنند، گفت: دولتمردان نباید حل مشکلات و مسائل کشور را به برجام و بسته اروپایی گره بزنند.
 آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تأکید بر اجرای عدالت اسلامی در جامعه گفت: در جامعه اسلامی نباید ظلم وجود داشته باشد و ظالم بتواند به دیگران ظلم کند، بلکه باید از حقوق مظلومان به خوبی دفاع شود.

وی با اشاره به سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب افزود: قبل از انقلاب در گوشه و کنار کشور نماز جمعه برگزار می شد اما شکوهی که امروز شاهد هستیم وجود نداشت، نماز جمعه تجلی عینی دین و سیاست است و قرارگاه بزرگ فرهنگی جامعه اسلامی به شمار می رود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که امروز شاهد برگزاری حدود 1500 نماز جمعه در سراسر کشور هستیم، اظهار داشت: نماز جمعه در ماندگاری انقلاب اسلامی نقش کلیدی داشته است، ملت ایران در زمان جنگ با وجود تهدیدات اعلام کرد که سنگر جمعه را در دفاع از دین و انقلاب خالی نمی کند، نماز جمعه عامل وحدت وا جتماع امت اسلامی است و محل بصیرت بخشی و آگاهی بوده و مرکز دعوت به جهاد و دفاع است، آفرین بر ملت رشید و قهرمان ایران که پیوند خود با انقلاب را همچنان با قدرت ادامه می دهند.

وی با گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی ادامه داد: ایشان علم و عمل را توأمان در کنار هم قرار داده بود، سالیانی به تحصیل و تدریس پرداخت و از ابتدا در مبارزات شرکت فعال داشت و تبعید و زندان رفت، ریاست جامعه مدرسین و مجلس خبرگان از فعالیت های مهم ایشان بود، به تعبیر رهبر انقلاب آیت الله مشکینی جامع علم و عمل بود و در مسیر مستقیم حرکت می کردند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به خدمات آیت الله حائری  مؤسس حوزه قم ابراز داشت: مؤسس حوزه علمیه قم در دوران رضا خانی نقش کلیدی ایفا کرد و حوزه با عظمت امروز نتیجه تدبیر عاقلانه و مدبرانه آن شخصیت بزرگ است، ایشان حوزه را از حوادث حفظ کرد و امروز این حوزه برای جهان اسلام نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به شهادت شیخ فضل الله نوری عنوان کرد: آیت الله شیخ فضل الله نوری طرفدار مشروطه مشروعه بود و برای مقابله با غربزدگان و استعمارگران او را بالای چوبه دار بردند، شیعه در راه رسالت خود شهید داده و خواهد داد تا درخت تنومند اسلام محفوظ بماند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عملیات مرصاد بعد از قطعنامه 598 خاطرنشان کرد: منافقان کوردل با همدستی اربابان خود که امروز هم در دامان آن ها هستند خواب فتح تهران را دیده بودند اما نتوانستند موفق شوند و ضربات سختی از رزمندگان اسلام خوردند.

وی با اشاره به دیدار هیأت دولت با رهبر انقلاب اضافه کرد: شرایط امروز سبب ایجاد دغدغه برای همه مردم شده اما وقتی پای سخنان سکاندار بزرگ انقلاب می نشینیم احساس آرامش می کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در این دیدار گفت: رهبر انقلاب فرمودند شرایط امروز کشور خطیر بوده اما بحرانی نیست و بن بن در کشور وجود ندارد، ایشان فرمودند وقتی مشکل پیش می آید انسان می تواند بر اساس احساس مسؤولیت با توان مضاعف وارد کار شود نه این که احساس ناامیدی و خستگی داشته باشند.

وی افزود: رهبری فرمودند که مسؤولان باید شجاعانه وارد کار شوند و با مردم صحبت کنند و کنار آن ها قرار گیرند، کسانی که خسته هستند و توان کار را ندارند باید صحنه را ترک کنند و زمینه را برای دیگران باز بگذارند، رهبری تأکید کردند که از زبان مسؤولان باید اقتدار انقلاب و نظام به گوش برسد و از صحبت رییس جمهور مبنی بر این که اگر جلوی صادرات نفت را بگیرند کس دیگری نخواهد توانست که نفت صادر کند، تجلیل کردند و آن را نشانه اقتدار ملت دانستند.

امام جمعه قم با بیان این که رهبری فرمودند که دولتمردان نباید مردم را شرطی کنند، اظهار داشت: دولتمردان نباید حل مشکلات  و مسائل کشور را به برجام و بسته اروپایی گره بزنند، نباید به گونه ای عمل کرد که اگر آمریکا از برجام خارج شد مردم احساس کنند دیگر امیدی وجود ندارد.

وی ادامه داد: مسؤولان بر توانمندی ها و داشته های داخلی سرمایه گذاری کنند، نباید ملت را درحالت انتظار قرار داد که اگر اتفاقی افتاد مردم احساس کنند همه چیز از بین رفته است، مردم سخت تر از این ها را دیده اند و پای انقلاب ایستاده اند و از این به بعد هم توطئه های دشمن را ناکام خواهند گذاشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که 11 رهنمود جدی رهبر انقلاب بسیار حل مشکلات کار ساز است، ابراز داشت: در مسائل اقتصادی باید فرماندهی واحد وجود داشته باشد و  هرکس برای خود اظهار نظر نکند بلکه باید نقشه راه وجود داشته باشد و همچنین به وضعیت بانک ها و مؤسسات رسیدگی شود.

وی عنوان کرد: باید مردم را در میدان آورد چرا که در صاحبان اصلی انقلاب هستند، مسؤولان باید مردم را به حساب بیاورند چرا که بار اصلی بر دوش آن ها است، رهبری فرمودند با متخلفان هرکس و در هرجایگاهی باید برخورد قاطع شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: دولت باید اشراف لازم بر واردات و صادرات داشته باشد، ستاد مبارزه با تحریم باید جدی کار کند چرا که وقتی دشمن ستاد تحریم تشکیل داده ما نباید بی خیال باشیم.

وی اضافه کرد: نسبت به برخی مشکلات و مسائل باید قبل از وقوع آن تدبیر کرد تا مشکل دیگری ایجاد نشود، نباید در خرمشهر،آبادان و بوشهر مردم برای آب اعتراض کنند بلکه مسؤولان باید تدبیر می کردند و پیش دستانه عمل می کردند چرا که مردم انتظار همراهی و همدلی از مسؤولان دارند.

آیت الله حسینی بوشهری خطاب به دولتمردان گفت: مبارزه با فساد را جدی بگیرید و مسائل را با مردم در میان بگذارید چون مردم محرم ترین افراد هستند،  اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرید چرا که اگر پیاده شود تلاش دشمن برای تحریم ها بی نتیجه می ماند.

وی افزود: ملت هوشمند و بیدار  تحت تأثیر القائات دشمن قرار نمی گیرد و با قامت استوار همچنان که سردار سلیمانی ها سخن می گویند در برابر دشمنان می ایستند./1323/

ارسال نظرات